دوشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۱

salam-moddati pish jarrahie lasse dashtam(bekhatere khoonrizi va darde lasseha)vali khoonrizi az lassehaye paeen ghat nashode,darde dandan ham daram ke doktoram gofte mohem nist chon to dandane puside nadari,nazare shoma chist? az shoma baraye pasokhetan tashakkor mikonam.
پاسخ:
از سوال شما ممنونم

دقيقا چند وقت از جراحي مي گذرد؟
خونريزي خفيف و مختصري درد پس از انجام جراحيهاي پريودنتال(لثه) تا چند روز (بسته به نوع جراحي) امري طبيعي است. از مسكن براي كاهش درد استفاده كنيد. نكته قابل توجه براي تسريع قطع خونريزي عدم استعمال سيگار، عدم دستكاري ناحيه با زبان(!) ، عدم ايجاد مكش در دهان ، عدم شستشوي بي مورد و مداوم درساعات اوليه ، رعايت بهداشت و شستشو با دهانشويه (آب نمك) تا آغاز استفاده از مسواك (دو سه روز اول) و پرهيز از ورزش و تحرك زياد در سه روز اول پس از جراجي است.
آيا پس از جراحي از خمير مخصوص روي لثه (پانسمان لثه)استفاده شده است؟ در اينصورت بايد از كنده شدن آن قبل از موعد مقرر جلوگيري نمود.

اگر مدت زيادي( مثلا سه هفته و بيشتر) از جراحي مي گذرد بايد حتما با مراجعه به دندانپزشك خود علت خونريزي را جويا شويد.عدم رعايت كامل بهداشت دهان و اجرا نكردن دستورات دندانپزشك مبني بر روش مسواك زدن صحيح پس از جراحي مي تواند عامل درد و خونريزي باشد.بعضي مواقع استفاده از مسواك زبر و يا محكم كشيدن مسواك به دندان لثه زبان بسته(!) عامل اصلي درد و خونريزي لثه و در دراز مدت تحليل لثه است.


در مواردي ممكن است نياز به جراحي مجدد باشد. ضمن اينكه فراموش نكنيد هدف انجام جراحي توقف درد و خونريزي و ايجاد لثه سالم ، قوي و زيبا و نگهدارنده خوبي براي دندانها ست و عدم توقف درد و خونريزي نشانگر ناموفق و يا ناكامل بودن جراحي هاي قبلي يا غير قابل نگهداري بودن برخي دندانهاي موجود به علت تحليل بيش از حد استخوان و از دست رفتن لثه است.
بعضي مواقع هم پيش ميايد كه از دندانپزشك كار بيشتري بر نميايد و ترجيح، بر ادامه وضع موجود تا حد ممكن و تحمل درد و خونريزي (خفيف) تا بهبود كامل در اثر رعايت بهداشت و نهايتا درمانهاي جراحي ديگر است.

توصيه من:
اجراي كامل مقررات بهداشت دهان و دندان فردي كه حتما توسط دندانپزشك شما به شما آموزش داده شده
اگر درد و خونريزي زياد ، قابل توجه و آزاردهنده است ، معاينه و بررسي راديو گرافيها توسط يك پريودنتيست معتمد(متخصص لثه) پيشنهاد مي شود..

اميدوارم راهنمائي هاي فوق براي شما موثر بوه باشد.


هیچ نظری موجود نیست: