چهارشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۴

سلام
من 24 سالمه و متاسفانه جنس دندونام خوب نيست تا حالا 3 تا دندون عصب كشي كردم و
.n-2 تاشونم پر كردم!!!
من هر سري به پيشنهاد دكتر واسه هر پر كردن ساده بيشترين مبلغ رو مي پردازم تا به قول خودش با بهترين مواد واسم پر كنه مثلا 50 تومن واسه ترميم دندون جلويي يا... اما اين كه دندونام روزي اونقدر پر و خالي شن كه ديگه جاي پر كردنم باقي نمونه خيلي ناراحتم و مطمين نيستم كه دكترم واقعا اندازه اي كه پول مي گيره كار مي كنه يا چون اطلاعاتي ندارم سرم كلاه ميره
اينه كه دوست دارم اولا بدونم با توصيفي كه از دندونام دارم چند سال ديگه مجبورم دندون مصنوعي بزارم!!!! و چطور مي تونم مطمين شم پولي كه ازم مي گيرن جدا هزينه مواده خوبه و سرم كلاه نرفته.سوال ديگه ام اينكه عمر مفيد دندون پر شده چقدره و چطور مي شه زيادش كرد؟

اصولا ترمیمی به عنوان دائمی وجود نداره. یعنی مثل خود عمر انسان عمر درمانهائی هم که براش انجام می شه محدوده. اما این که چقدر این درمن عمر بکنه بستگی به نوع درمان، تکنیک، مواد و نکهداری داره. به طور کلی عمر متوسط بیش از پنج و کمتر از 10 سال رو برای ترمیهای دندانپزشکی می شه در نظر گرفت
ترمیمهای آمالگام سی ساله و کامپازیت بیست ساله بدون مشکل رو بنده فراوان مشاهده کرده ام. با مراجعه منظم به دندانپزشک مجرب و با رعایت کامل توصیه های بهداشتی می شه عمر ترمیم را افزایش داد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام و ارادت سئوالی داشتم درباره ی کبودی قسمت پایینی لثه؟؟/اگر
رنگ لثه در محل اتصال دندانها صورتی باشد اما کمی پایینتر جایی که به نسوج قسمت پایینی ریشه نزدیک شویم قرمز مایل به کبود باشد دلیل آن چه چیزی می تواند باشد؟؟

ناشناس گفت...

سلام من حدود 3_4 روز است که فک پایینم را ارتودنسی کردم . در این مدت فقط آب و شربت و سوپ و این چیزش خوردم بخاطر این که حتی وقتی چیز نرمی مثل کیک یا هندوونه می خورم دندوونام خیلی درد میگیره آیا این مشکل طبیعی هست؟ (در ضمن سن من 13 سال هست)ممنون